Efteruddannelsesmodul [Gå Tilbage] Kursuskalender Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv. Pædagogisk arbejde med børn og unge Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi Refleksionsmetoder i den pædagogisk praksis Valgte hold Kursussted SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa Tilmeldingsfrist 21. august 2023 Startdato 12. september 2023 Slutdato 14. september 2023 Varighed 3,0 dage Deltagerpris 0 Kr. Pris for ledige 0 Kr. - Pris udenfor AMU-målgruppe Ikke angivet Undervisningsform Dagundervisning Undervisningstid 08:00 - 15:24 Beskrivelse refleksionsmetoder i den pædagogisk praksis Kontaktperson sekretærerne Telefonnr 73334300 Email efteruddannelse@sosu-syd.dk Kviknummer 54540623amu141 Minimum antal deltagere 5 Maksimum antal deltagere 28 28 ledige pladser Fag til kurset: Refleksionsmetoder i den pædagogiske praksis Skolefagkode: 48729 Varighed: 3,0 dage Timer pr dag: 7,4 Målgruppe Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder inden for pædagogiske tilbud, herunder dagtilbud, det specialpædagogiske- og socialpsykiatriske område og voksenhandicapområdet.Det kan eksempelvis være dagplejere, pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter, værkstedsassistenter, medhjælpere i pædagogiske døgntilbud og på opholdssteder, omsorgsmedhjælpere, familieplejere samt personlige hjælpere og ledsagere. Formål: Efter endt uddannelse kan du, gennem brugen af refleksionsmetoder, arbejde med faglige refleksioner i din pædagogiske praksis og i samarbejde med andre. Du vil samtidig opnå styrkede refleksionskompetencer, der vil medvirke til, at du er i stand til at justere og udvikle den pædagogiske praksis. Indhold: Deltageren kan anvende refleksionsmetoder og redskaber med henblik på at opnå handlekompetence til løbende at justere og forbedre den pædagogiske praksis.Deltageren kan forholde sig til egne læreprocesser og derigennem opnå en styrket faglig position i en foranderlig praksis.Deltageren kan sætte muligheder for faglig refleksion i spil, i samarbejde med kollegaer og ledelse, ud fra viden om miljøets betydning.