Efteruddannelsesmodul [Gå Tilbage] Kursuskalender Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv. Pædagogisk arbejde med børn og unge Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde Valgte hold Kursussted SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa Garantikursus Garantikursus - garanteres gennemført Varighed 3,0 dage Deltagerpris 0 Kr. Pris for ledige 863,90 kr. - Pris udenfor AMU-målgruppe 863,90 kr. Undervisningsform Dagundervisning Undervisningstid 08:00 - 15:24 Beskrivelse Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde Kontaktperson konsulenterne Telefonnr 73334300 Email efteruddannelse@sosu-syd.dk Minimum antal deltagere 5 Maksimum antal deltagere 28 Status Kontakt skolen Fag til kurset: Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde Skolefagkode: 44859 Varighed: 3,0 dage Timer pr dag: 7,4 Pris for ledige: 863,90 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse i henhold til positiv listen) Pris udenfor AMU-målgruppe: 863,90 kr. Målgruppe Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der varetager pædagogisk arbejde for og med børn, unge, voksne og ældre - herunder ældre med demens. Medarbejderne kan eksempelvis være pædagogiske assistenter, dagplejere, pædagogmedhjælpere, familieplejere, social- og sundhedshjælpere samt social- og sundhedsassistenter. Formål: Efter uddannelsen kan du anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Uddannelsen giver dig indblik i hjernens funktioner og sanseintegration. Du lærer at tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde samt at reflektere over betydningen af din egen adfærd i samspillet. Indhold: Deltageren kan anvende en neuropædagogisk tilgang som et redskab i det pædagogiske arbejde med børn, unge og voksne.Med udgangspunkt i et grundlæggende indblik i hjernens funktioner, udvikling, og sanseintegration kan deltageren observere barnet/den unge/den voksne samt inddrage denne viden og observationer i tilrettelæggelsen af det pædagogiske arbejde. I det arbejde kan deltageren tage afsæt i den enkeltes behov, forudsætninger og udviklingsmuligheder samt reflektere over betydningen af egen adfærd i samspillet med barnet/den unge/den voksne. Desuden kan deltageren videregive relevante observationer til kolleger, pårørende og andre professionelle omkring barnet/den unge/den voksne.