Efteruddannelsesmodul [Gå Tilbage] Kursuskalender Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv. Pædagogisk arbejde med børn og unge Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi Arbejdet med børn i udsatte positioner Valgte hold Kursussted SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa Varighed 3,0 dage Deltagerpris 0 Kr. Pris for ledige 1959,65 kr. - Pris udenfor AMU-målgruppe 1959,65 kr. Undervisningsform Dagundervisning Undervisningstid 16.00 - 21.00 Forudsætninger Kombination af aften og lørdags undervisning Beskrivelse Arbejdet med børn i udsatte positioner Kontaktperson Kursusadministrationen Telefonnr 73334300 Email kurser@sosu-syd.dk Minimum antal deltagere 8 Maksimum antal deltagere 26 Status Kontakt skolen Fag til kurset: Arbejdet med børn i udsatte positioner Skolefagkode: 48726 Varighed: 3,0 dage Timer pr dag: 7,4 Pris for ledige: 1959,65 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse i henhold til positiv listen) Pris udenfor AMU-målgruppe: 1959,65 kr. Målgruppe Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder inden for pædagogiske tilbud til børn, herunder dagtilbud og det specialpædagogiske ¿ og socialpsykiatriske område.Det kan eksempelvis være dagplejere, pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter, klubmedarbejdere, medhjælpere i pædagogiske døgntilbud og på opholdssteder, samt familieplejere. Formål: Efter endt uddannelse kan du i arbejdet med børn i udsatte positioner anvende viden om de mekanismer, der fremmer børns (0-12 år) muligheder for deltagelse i et inkluderende miljø i en given kontekst. Du får konkrete ideer til hvilke indsatser, aktiviteter og metoder, der kan anvendes i den pædagogiske praksis i arbejdet med børn i udsatte positioner og deres familier. Indhold: Deltageren kan, ud fra en forståelse af børns reaktions- og handlemuligheder, samt risiko-udsathed, understøtte barnets udvikling, trivsel og tilknytningsbehov, i en given kontekst Deltageren kan igangsætte og deltage i pædagogiske aktiviteter, der understøtter lege og relationer, som styrker barnets position i et inkluderende miljø Deltageren kan arbejde bevidst med evnen til relationsdannelse og anvende kommunikative og pædagogiske metoder i en ressourceorienteret og problemløsende indsats i mødet med barnet, familien og de tværfaglige samarbejdspartnereDeltageren kan medvirke til konkrete forebyggende tværfaglige indsatser i et respektfuldt og tillidsfuldt samarbejde med barnet, forældre og tværfaglige samarbejdspartnere