Efteruddannelsesmodul [Gå Tilbage] Kursuskalender Andre tilbud - Førstehjælp og temadage mv. Pædagogisk arbejde med børn og unge Socialpsykiatri og fysisk/psykisk handicap Sundheds- og sygeplejeopgaver i sygehuset Ældrepleje, sygepleje og sundhed i kommunalt regi Barnets første 1000 dage Valgte hold Kursussted SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa Tilmeldingsfrist 17. februar 2025 Startdato 10. marts 2025 Slutdato 12. marts 2025 Varighed 3,0 dage Deltagerpris 0 Kr. Pris for ledige 863,90 kr. - Pris udenfor AMU-målgruppe 863,90 kr. Undervisningsform Dagundervisning Undervisningstid 08:00 - 15:24 Beskrivelse Barnets første 1000 dage Kontaktperson konsulenterne Telefonnr 73334300 Email efteruddannelse@sosu-syd.dk Kviknummer 54540625amu104 Minimum antal deltagere 5 Maksimum antal deltagere 28 25 ledige pladser Fag til kurset: Barnets første 1000 dage Skolefagkode: 49923 Varighed: 3,0 dage Timer pr dag: 7,4 Pris for ledige: 863,90 kr. (Jobcenteret afholder kursusudgiften, hvis du har ret til 6 ugers jobrettet uddannelse i henhold til positiv listen) Pris udenfor AMU-målgruppe: 863,90 kr. Målgruppe Pædagogisk personale i dagtilbud, der arbejder med aldersgruppen 0-3 år. Det være sig pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter og dagplejere. Samt eventuelt øvrige faggrupper, der arbejder med børn, fx familieplejere. Formål: Uddannelsen giver dig handlemuligheder i relation til det vigtige omsorgs- og relationsarbejde og til at tilrettelægge trygge pædagogiske læringsmiljøer for de yngste børn i dagtilbud, hvilket er afgørende for deres trivsel, læring, udvikling og dannelse. Samtidig bliver du på uddannelsen opmærksom på dig selv som en mulig beskyttelsesfaktor i barnets liv, og du får viden og redskaber til at arbejde ressourceorienteret i forhold til børnene, men også i forhold til forældrene. Indhold: Deltageren: - Har faglig viden om tilknytning samt mentalisering i arbejdet med de yngste, og kan anvende denne viden i omsorgs- og relationsarbejdet til at tilrettelægge samt reflektere over trygge pædagogiske læringsmiljøer.- Kan anvende viden om børns udvikling i de første leveår samt identificere risiko- og beskyttelsesfaktorer i arbejdet med de yngste børn med henblik på at initiere og medvirke til forebyggende og helhedsorienterede indsatser.- Kan indgå i et ressourceorienteret samarbejde med forældre omkring barnets trivsel, læring, udvikling og dannelse samt reflektere over roller og positioners betydning for samarbejdet.- Kan reflektere over egen rolle i relationsarbejdet og kontinuerligt arbejde med sig selv som professionel medarbejder.