kursus3   kursus1    kursus4       kursus2    Andre udbud 2021    

(Klik på billederne for at gå direkte til kategorien) Kursusudbud 2020/2021


 

Der kan opleves problemer med visningen i Internet Explorer - derfor anbefaler vi at der bruges Google Chrome eller Microsoft Edge.


 

Arbejdet med lavaffektive metoder - Low Arousal

SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
11. januar 2022 Valgt 28 ledige pladser
23. maj 2022 28 ledige pladser
Valgte hold
Kursussted SOSU Syd, Bjerggade 4M, 6200 Aabenraa
Tilmeldingsfrist 20. december 2021
Startdato 11. januar 2022
Slutdato 1. februar 2022
Varighed 2,0 dage
Deltagerpris 0 Kr.
Pris for ledige 0 Kr. -
Pris udenfor AMU-målgruppe Ikke angivet
Undervisningsform Dagundervisning
Undervisningstid 08:15 - 12:00
Beskrivelse Arbejdet med lavaffektive metoder - Low arousal Kongehøjskolen
Kontaktperson Kursussekretærerne
Telefonnr 73334300
Email kurser@sosu-syd.dk
Kviknummer 54540622amu215
Minimum antal deltagere 5
Maksimum antal deltagere 28
28 ledige pladser
Fag til kurset:
Arbejdet med lavaffektive metoder - Low Arousal
Skolefagkode: 48390
Varighed: 2,0 dage
Timer pr dag: 7,4

Målgruppe
Målgruppen for uddannelsen er faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder inden for det socialpsykiatriske område og voksenhandicapområdet. Det kan eksempelvis være pædagogmedhjælpere, værkstedsassistenter og pædagogiske assistenter. Ligeledes er uddannelsen også rettet mod det specialpædagogiske område i forhold til børn og unge med udviklingsforstyrrelser og/eller problemskabende adfærd, hvor målgruppen er familieplejere.

Formål:
Efter uddannelsen kan du med viden om lavaffektive metoder tilrettelægge og gennemføre en trivselsfremmende indsats i samarbejde med borgeren. Du lærer at kommunikere, identificere og forebygge i forhold til borgerens stress-belastning og heraf minimere konflikter med afsæt i lavaffektive metoder, der tager højde for at borgerens problemskabende adfærd er en form for mestringsstrategi.

Indhold:
Deltageren kan, med afsæt i en forståelse for konfliktminimering, ikke-konfrontation og forebyggende indsats med fokus på metoden Low Arousal, skabe afstemte relationer til borgere med kognitive funktionsnedsættelser og problemskabende adfærd, og herigennem skabe en trivselsfremmende indsats, der minimerer problemskabende adfærd og magtanvendelser i det pædagogiske arbejde. Deltageren har forståelse for de grundlæggende principper i Low Arousal og kan forstå problemskabende adfærd som en mestringsstrategi for borgeren, og tilpasse eventuelle krav i forhold hertil. Deltageren kan, på baggrund af viden om affektregulering og selvkontrol, identificere, forebygge og håndtere for høj eller for lav arousal og tilpasse egen adfærd, samt pædagogiske og fysiske rammer til gavn for borgerens trivsel. Deltageren har viden om stress, og kan på baggrund af iagttagelser udarbejde enkle stress-analyser, samt vurdere borgerens samlede stress-belastning i en given situation, og justere den pædagogiske indsats og forventninger på denne baggrund. Deltageren har forståelse for eget og kollegers ansvar i konflikter, og kan reflektere over egen og kollegers rolle i borgerens liv. Deltageren kan på baggrund heraf indgå i faglig sparring med kolleger med sigte på at minimere konflikter.

Pædagogisk arbejde med børn og unge

AMU uddannelser Antal hold Status
AMU pakke pædagogisk assistent 1 2 Ledige pladser
AMU pakke Pædagogisk assistent 2 2 Ledige pladser
Anerkendende kommunikation i omsorgsarbejdet 1 Ledige pladser
Arbejdet i pædagogiske døgntilbud og opholdssteder 1 Ledige pladser
Arbejdet med børn i udsatte positioner 2 Ledige pladser
Arbejdet med lavaffektive metoder - Low Arousal 2 Ledige pladser
Arbejdet med personer med autismespektertilstande 1 Ledige pladser
Arbejdet som dagplejer 1 Ledige pladser
Brede mål af læringsmiljøet 1 Ledige pladser
Brede mål og mentalisering - Haderslev dagpleje 1 Ledige pladser
Brede mål og mentalisering - Haderslev dagpleje. 2 Ledige pladser
Bredemål og evaluering af læringsmiljøet 1 Ledige pladser
Bredemål og mentalisering - Haderslev dagpleje 3 Ledige pladser
Børn motorik, sansning og bevægelse 1 1 Ledige pladser
Børn og unge med angst 1 Ledige pladser
Børns alsidige personlige udvikling 1 Ledige pladser
Børns kommunikation og sprog 2 1 Ledige pladser
Børns motorik, sansning og bevægelse 1 1 Ledige pladser
Børns sociale udvikling 1 Ledige pladser
Børns sproglige udvikling 1 1 Ledige pladser
Den styrkende pædagogiske læreplan 2 Ledige pladser
Didaktik og læring i pædagogisk arbejde 1 Ledige pladser
Generel hygiejne i socialt og pædagogisk arbejde 1 Ledige pladser
Implementering af handleplaner ifølge serviceloven 2 Ledige pladser
Interkulturel pædagogik 1 Ledige pladser
Kompetenceforløb for pædagogiske medarbejdere 0 Kontakt skolen
Kompetenceforløb for SOSU medarbejdere 0 Kontakt skolen
Læringsmiljø, børns sansning og bevægelse 2 1 Ledige pladser
Mad og måltiders muligheder i dagtilbud 1 Ledige pladser
Medvirken til medicinadministration 1 Ledige pladser
Medvirken ved medicinadministration 1 Ledige pladser
Mentalisering i omsorgs- og relationsarbejde 1 Ledige pladser
Neuropædagogisk indsats i pædagogisk arbejde 1 Ledige pladser
Opsporing og omsorg ved dysfagi 1 Ledige pladser
Praktikvejl. af PAU-og sosuelever - særlig indsats 1 Ledige pladser
Praktikvejleder PAU- og SOSU-elever (basis) 2 Ledige pladser
Praktikvejleder PAU- og SOSU-elever, Overbygning 1 Ledige pladser
Pædagogmedhjælper i dagtilbud 1 Ledige pladser
Refleksionsmetoder i den pædagogisk praksis 1 Ledige pladser
Samspil og relationer i pædagogisk arbejde 2 Ledige pladser
Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner 2 Ledige pladser
Webdesign byro aabenraa